Případová studie

Případová studie

Jedním z nejčastějších důvodu prodeje nemovitosti (v tomto případě rodinného domu) je, že si starší klienti chtějí dopřát vetší komfort ze zdravotních důvodů a schody v domě chtějí vyměnit za byt s výtahem. Tento případ se týká jedné milé postarší paní, která se na nás obrátila ohledně prodeje domu.

  1. První seznamovací schůzka

První schůzka probíhala včetně přítomnosti rodiny klientky, kdy jsme zjišťovali veškeré potřeby a přání ohledně zprostředkování prodeje. Na závěr jsme se domluvili, že nemovitost tržně oceníme a zašleme návrh nejlepšího řešení.

  1. Navrhované řešení

Naším posláním je klientovi navrhnout vždy nejvýhodnější řešení. Běžnou praxí je, že se nemovitost snažíme prodat za nejvyšší možnou tržní cenu, kterou trh umožňuje. Zakládáme si však na tom, že se snažíme vymyslet i případné alternativy, které by mohly být pro klienta ještě výhodnější, než je standardní postup. V tomto případě jsme navrhli postup oddělení domu od velké části zahrady a oddělené pozemky prodat samostatně jako dvě parcely k výstavbě rodinného domu.

 

Pokud se budeme bavit i o samotném rozdílu výsledné částky, zde můžete vidět porovnání:

Standardní postup

Samostatný RD ke kompletní rekonstrukci dle trhu vycházel na cenu cca 6.500.000 – 7.500.000 Kč

 

Námi navržený individuální postup

Samostatný RD (7.500.000 Kč) + 2 pozemky k výstavbě jsou oceněny na tržní cenu (3.000 Kč / m² = 6.400.000 Kč) = 13.900.000 Kč

 

Finální porovnání variant

6.500.000 – 7.500.000 x 13.900.000 Kč

 

Závěrečný postup

Samostatný RD se ohodnotil vzhledem k aktuálním cenám na trhu na 6.000.000 Kč Konečná cena prodeje námi navrženým postupem: 11.675.100 Kč

Sami můžete vidět, jak velký rozdíl se dá udělat při individuálním přístupu a zvážení dostupných alternativ, které trh nabízí. Určitě by bylo mnohem jednodušší, zeptat se klienta, jakou finanční částku by si za nemovitost představoval, on by odpověděl například 7.000.000 Kč. Poté by se podepsala zprostředkovatelská smlouva a obě strany by si mohly říci, že jsou spokojeny. My ale pracujeme jinak a pokud vidíme, že lze udělat něco lépe a výhodněji pro daný případ, rádi vypracujeme porovnání a možnosti. V tomto případě se tedy podařilo, aby mohl klient získat více financí a odcházel s pocitem, že pro něj makléř udělal, více než je běžný standard na trhu. Na závěr bychom rádi řekli, že první a na pohled nejjednodušší řešení, nemusí být vždy to jediné a nejvýhodnější pro klienta. my se snažíme dělat svou práci tak, aby každý, kdo od nás odejde, věděl, že jsme pro něj udělali maximum.

  1. Posledním bodem bylo zahájení marketingu nemovitostí